Gençlerle Felsefe Atölyesi (14-18 yaş)

14-18 yaş, 1970’lerden itibaren 4-5 yaş çocuklarla dünyada düşünme antrenmanları yapma imkanı veren P4C yöntemiyle tanışmak için son derece önemli bir yaş.

Eğitimde ezbere dayalı sistemlere karşı reform olarak ortaya çıkan P4C gençler için neden önemli?

4-5 yaşında sürekli merak edip sorular soran çocukların bu önemli yetisi, 8-9 yaşına gelindiğinde eğitimin sorgulama olmadan, cevaplar üzerinden, hazır bilgilerle şekillendirildiği eğitim sistemlerinde körelir. Ardından gelen sınav hazırlanma süreçleri ile düşünme, sorgulama, araştırma, akıl yürütme vb. yetiler uyku moduna alınır. Liseyi bitirip üniversiteye başlayan gençlerimizi bambaşka bir dünya karşılar. Ondan düşünmesini, araştırmasını, karşıt fikirlere saygılı olmasını, bilişsel esnekliği, eleştirel ve yaratıcı düşünebilmesini bekleyen bir dünya.

14-18 yaş gençlerle yapacağımız düşünme antrenmanlarındaki amacımız, onları üniversite hayatı ve iş dünyasına hazırlamak.

Dünya Ekonomik Forumu 2020 sahip olunması gereken yetkinlikleri şu şekilde açıkladı:

  • Karmaşık Problem Çözme Becerisi
  • Analiz ve Kritik Düşünme Becerileri
  • Yaratıcılık
  • Yönetim Becerileri
  • Kişiler / Birimler Arası Koordinasyon Becerisi
  • Duygusal Zeka
  • Değerlendirme ve Karar Alma Becerisi
  • Hizmet Odaklılık
  • Müzakere Becerileri
  • Bilişsel Esneklik (Cognitive Flexibility)

Karmaşık Problemlerin Çözümü

Bu yetkinliğin 2015 yılında olduğu gibi 2020 yılında da en çok ihtiyaç duyulan yetkinlik olacağı düşünülüyor.Dünya Ekonomik Forum verileri gösteriyor ki; önümüzdeki 4 yıl içinde tüm işlerin %36’sında bu yetkinliğe ihtiyaç duyulacak.

Analiz ve Kritik Düşünme Becerileri

Professor Giedre Vasiliauskaite’ye (Lecturer, Rotterdam Business School) göre kritik düşünmenin temelinde tüm çalışanlar ile açık iletişim kurma, doğru soruları sorup, problemlerin arkasındaki gerçek nedenleri görebilmek yatıyor. Dünya Ekonomik Forum’a göre kritik düşünme; mantığı ve rasyonelliği birleştirerek, güçlü ve zayıf yönleri farkedip, problemi çözebilecek alternatif yöntemleri bulmak şeklinde tanımlanıyor. Günümüzde en önemli dördüncü yetkinlik olan kritik düşünmenin 2020 yılında ikinci sırada olacağı öngörülüyor.

Yaratıcı Düşünme

Yaratıcı düşünebilen iş insanlarını ürünlerdeki, teknolojilerdeki ve çalışma yöntemlerindeki hızlı değişimlere farklı senaryolar geliştirerek adapte olma ve fayda sağlama fırsatına sahip olacağı düşünülüyor.Robotların yaratıcılık konusunda bizimle yarışamayacağı ancak sıradışı ve zeki fikirlerin, otonomlaşan iş ortamlarında daha önemli bir yetkinlik haline geleceği öngörülerek 2020 yılındaki en önemli ilk 3 yetkinliğimizden biri olacağı düşünülmekte.

Yönetim Becerileri
Kişiler / Birimler Arası Koordinasyon Becerisi
Duygusal Zeka
Değerlendirme ve Karar Alma Becerisi
Hizmet Odaklılık
Müzakere Becerileri
Bilişsel Esneklik (Cognitive Flexibility)

Sokratik sorgulama/ diyalog yöntemine dayanan bu düşünme antrenmanlarında, yıllardır gençlerle çalışan P4C Eğitim Uzmanı ve felsefeci Nihan Peker Antepe ve Serap Suvaroğlu kolaylaştırıcı olarak rehberlik edecekler.

Gençlerle birlikte bir yıl boyunca sürdüreceğimiz atölye çalışmamızın kazanımları bundan daha iyi özetlenemez.

Pearson Education Ltd. Kuruluşun kendi eğitim veya öğretim programlarının tasarımı, sunumu, kalite güvencesi ve/veya değerlendirmesini destekleyen süreçlerin kalitesini garanti eder.

Bilgi ve Destek İçin;

+90 532 465 96 18

*Bilgi için 10:00 – 17:00 saatleri arasında arayınız.

Sorunuz mu var?

  • Aşağıdaki form aracılığı ile Gençlerle Felsefe Atölyesi hakkındaki tüm sorularınızı iletebilirsiniz.
  • Ekibimiz, form üzerinde belirtmiş olduğunuz iletişim bilgileriniz üzerinden size ulaşırlar.
  • Eğitim programı hakkında danışmak istediğiniz tüm sorularınız cevaplandırılır.
reCAPTCHA is required.
P4C-Cocuklar-ve-Topluluklar-Icin-Felsefe-Egitmen-Egitimi-Istanbul