Neden P4C Türkiye’den eğitim almalısınız?
2017 Mayıs ayında kurulan P4C Türkiye, program içeriği oluşturma çalışmalarını tamamladıktan sonra 2018 Mart ayında Çocuklarla ve Topluluklarla Felsefe Eğitmen Eğitimini vermeye başlamıştır. P4C Türkiye, Nisan 2020’ye kadar yüzyüze pandemiyle birlikte çevirim-içi olarak eğitim vermeye aralıksız olarak devam etmektedir. Ağustos 2019’da uluslararası eğitim denetim kurumu Pearson Assured’a akredite olmuştur. Bu akreditasyonla P4C Türkiye, P4C alanında Türkiye’de ve dünyada uluslararası standartlarda ve kalitede eğitim veren tek kurumdur.
- 75 saatlik Çocuklarla ve Topluluklarla Felsefe Eğitmen Eğitimi, P4C alanında uzman eğitmenler tarafından aktarılır. P4C Türkiye, Çocuklarla ve Topluluklarla Felsefe Eğitmen Eğitimi kadrosunda İstanbul Üniversitesi Felsefe Bölüm Başkanı Prof. Cengiz Çakmak başta olmak üzere beş felsefeci bulunmaktadır.
- Tüm eğitmenler, çocuklarla ve gençlerle sahada düzenli uygulamalar yapmaktadır. Eğitim içeriği, saha deneyimlerinden gelen bilgiler doğrultusunda sürekli olarak güncellenir.
- Eğitmen eğitimi, çocuklarla, gençlerle ve yetişkinlerle P4C uygulamaları yapılmasını için gerekli yetkinlikleri kazandırır.
- P4C Türkiye eğitim uzmanları tarafından hazırlanmış, sahada defalarca uygulanmış 50’den fazla özgün uyaran eğitim süreci boyunca katılımcılar ile pratik edilir ve paylaşılır.
- P4C Eğitmen Eğitimi’ni tamamlamış mezunlar, eğitim sonrası verilen “uzmanlaştırma programları” ile hedefledikleri alanlarda kendilerini geliştirebilir.
- P4C Türkiye, kadrosuna dahil edeceği eğitmenlerini katılımcıları içerisinden yetiştirir. Alan dışından, dışarıdan eğitmen kabul edilmez.
Diğer Çalışmalar ve Sonuçlar
Rapor edilen kazanımlar, okullarla ilgili olumlu Ofsted raporları ve felsefi soruşturmayı içeren derslerle de tutarlıdır. Araştırmaların çoğu ilkokullarda yapıldı, çünkü bu kilit aşamalarda felsefi soruşturmanın müfredatta uygulanması daha kolaydır. Bir ortaokulda 7. Sınıf öğrencileri ile felsefi soruşturmalar yaptım ve sonuçlar, yukarıda belirtilenlere benzerdi; ek olarak, felsefi soruşturma yaşayan öğrencilerin anlama testlerinde daha iyi olduklarını da eklemeliyim. Çalışmam, Trickey ve Topping’in “sistematik incelemesinde” yer almaktadır.
NOTLAR:
(1) S. Trickey & K. J. Topping (2004) ‘Philosophy for Children’: A Systematic review. Research Papers in Education 19, 3, 363-378.
(2) S Trickey (2007) Promoting social and cognitive development in schools: An evaluation of Thinking through Philosophy in The 13th International Conference on Thinking Norrkoping, Sweden June 17-21, 2007. Linkopings University Electronic Conference Proceedings. http://www.ep.liu.se/ecp/021/vol1/026?ecp2107026.pdf
DİĞER BİLGİLER
- A compendium of P4C research (rather out of date) is at: Montclair University (IAPC: Institute for the Advancement of Philosophy for Children)
- Research by Steve Williams from Village Community School is available
- The research quoted in the report above is available
Kaynak: p4c.com
HABER BÜLTENİ
Etkinliklerimizden ve ilham veren paylaşımlarımızdan haber almak için e-posta listemize katılın.