Çocuklar doğal bir merak duygusu ile doğar ve hayatın akışında karşılaştıkları olaylara, durumlara, uyarıcılara ilgi, merak, şaşkınlıkla yaklaşır. Bu hallerini ifade etmek için de ‘sorular sorar’.
Ancak doğal bu yetileri ezberci eğitim sistemi ve yetişkinlerin dünyasından gelen hazır cevaplarla zaman içinde körelir. Bu durum onların doğru akıl yürütme, sorgulama, bilgi ve düşünceyi mantık süzgecinden geçirme ve kendisini doğru ifade etme becerilerini gölgeler.
P4C yöntemini kullanarak gerçekleştirilen pratikler, bu becerileri korumaya ve geliştirmeye destek verir. Uygulamalar sırasında çocuklar kendi akranları ile bir rehber eşliğinde, düşünür, sorgular, fikrini nasıl temellendirebileceğini keşfeder, diğerlerinin fikirleri ile ilgili düşünür, kendi fikrini yeniden ele alır.
Bu pratikler sırasında özenli ve iş işbirlikçi bir yaklaşımla akran iletişimini de, deneyimleyerek öğrenir.