Şirketler İçin Felsefe

Günümüzde bir çok kurumda, çalışanlarından beklentilerine ne derece cevap alabildiği, performans değerlendirme sistemleriyle takip ediliyor. Bu sistemlerin önemli bir kısmını oluşturan yetkinlikler, çalışanın ortaya koyduğu sonuçlara ve davranışlara bakılarak izlenip, takip ediliyor. Bir çok kurumun çalışanda olmazsa olmaz olarak belirlediği temel yetkinliklerin başında, iletişim, empati, çatışma yönetimi, takım oyunu oynama v.b. geliyor.

Uzun yıllardır bu yetkinlikleri geliştirme ve destekleme alanında kurumlara hizmet veriyoruz. Bu alanda sonuç almamıza yardımcı olan en etkili başlıklar duygusal zeka kapasitesini desteklemeye yönelik paylaştığımız programlar. Hepimizin bildiği gibi rutin çalışma ortamlarında ve özel yaşamda birey, hayatı 3D bir film gibi yaşıyor.(Düşünce-Duygu-Davranış) Olaylar ve gelişmeler karşısında, önce düşünce, sonra duygu tetikleniyor. Ve ardından da davranış geliyor. Düşünme şeklimiz duygularımızı etkiliyor, duygularımız da davranışlarımızı.

Duygusal zeka temalı programlarımızda, duyguların fark edilmesi, duyguların dönüştürülmesi üzerine farkındalık yaratırken, etkili cevap üretemediğimiz bir soru çıkıyordu karşımıza: ‘Peki ya düşünceler?

Özellikle takım olarak sonuç ürettiğimiz, ortak aklı kullandığımız platformlarda düşünmek üzerine neler yapabiliriz?

P4C bu eksik parçayı tamamlıyor. P4C uygulamaları hedeflenen sonuçları elde etmek için çalışanlara etkili bir ehliyet kazandırıyor.

DÜNYA Ekonomik Forumu’nun İşlerin Geleceği raporunda 2020 itibariyle çalışanlarda aranılacak özellikler ve bu özelliklerin 2015 ’te neler olduğu karşılaştırmalı olarak şu şekilde veriliyor:

2015

  • Kompleks problem çözme
  • Diğerleriyle koordine olabilme
  • Personel yönetimi
  • Eleştirel düşünce
  • Müzakere yeteneği
  • Kalite Kontrol
  • Hizmet odaklı olma
  • Yargılama ve karar verme
  • Aktif dinleyici olma
  • Yaratıcılık

2020

  • Kompleks problem çözme
  • Eleştirel düşünce
  • Yaratıcılık
  • Personel yönetimi
  • Diğerleriyle koordine olabilme
  • Duygusal zeka
  • Yargılama ve karar verme
  • Hizmet odaklı olma
  • Müzakere yeteneği
  • Kavramsal esneklik

Yukarıdaki karşılaştırmada da açıkça görüldüğü gibi, işletmelerin çalışanlarında aradıkları özellikler, ne yazık ki okudukları okullarda ezbere dayalı bir eğitim sistemiyle edinemeyecekleri yeterliliklerdir.

İş dünyasında, ister yöneten ister yönetilen kademesinde yer alalım, bizden beklenilen yeterlilikler her geçen gün değişiyor. 2020 ’ye yaklaştığımız şu günlerde, iş dünyasının bizden beklediklerini bize kazandıran dünyada 1970 ’lerden beri varolan ülkemiz için yepyeni olan bir sistem var P4C.

P4C’nin kazanımlarını incelediğimizde, aldığımız eğitimi işimizi yaparken en etkili biçimde kullanmamızı sağlayacak yetkinlikleri bize kazandırdığını görüyoruz. Bilişsel beceri bazında kazandırdığı eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileri yanında, iş birliğine dayalı ve özen gösteren düşünme ile de sosyal becerilerimizi geliştirmektedir.

Yöntemin uygulanmasında oluşturulan, soruşturan topluluk içerisinde, diğerleriyle koordine olabilme, kavram esnekliği, akıl yürütme becerileri, argüman getirip bunu temellendirebilme, bütün bunları yaparken de iş birliği içinde olmak ve diğerlerinin fikirlerine özen gösterebilmek olarak özetlenebilir.

Uygulama biçimi olarak da iş dünyasına yepyeni bir boyut kazandıran P4C, ‘Düşünen Organizasyonlar’ oluşturabilmek için, sizinle buluşmaya hazır.

Zip2, X.com, PayPal, Tesla Motors, Solar City ve SpaceX ’in arkasındaki isim olan Elon Musk ’tan bir alıntıyla işletmeniz için neden P4C üzerine sizleri düşündürmeye başlamak istiyoruz:

“Bu bana asıl zorluğun sorulması gereken soruları bulmak olduğunu, ama bir kere bunu başardığınızda geri kalanının gerçekten kolay olduğunu öğretti. Hangi soruları sormamız gerektiğini bulabilmek için, insan zihninin ufkunu genişletmeyi amaç edinmemiz gerektiği sonucuna vardım.”

Bloomberg, 14 Eylül 2012

Anaokullarında P4C

Dünyada çok yaygın olan bu hareket, ülkemizde de yenilikçi eğitim sistemlerine açık ana okulları tarafından hızla uygulanmaya başlamıştır. Çok güçlü bir soru sorma zekası potansiyeline…

Devamını oku

Okullar İçin Felsefe

Okullarda P4C eğitim yönteminin uygulanmasına anaokullarından başlanmaktadır. Bunun en önemli nedeni, 5 yaşındaki bir çocuğun tıpkı bir filozof gibi, merak eden, sürekli soru soran doğal…

Devamını oku

Ebeveynler İçin Felsefe

Ebeveynler, çocuklarının merak içinde sordukları sorulara cevap verme konusunda farklı tutumlar sergilemektedir. Bazıları geçici olarak çözüm getiren açıklamalarda bulunarak kafası karışan çocuğu rahatlatmayı dener.

Devamını oku

Yetişkinler İçin Felsefe

Çocukların duygusal olarak olgunlaşmaları için soyut düşünme becerilerini geliştirmeleri gerekiyor. Peki çocukken soyut düşünme becerilerini geliştirme imkanı bulamamış yetişkinler ne yapacak?

Devamını oku

Çocuklar İçin Felsefe

1960’lı yıllarda, Amerikalı felsefe profesörü Matthew Lipman derslerinde öğrencilerinin akıl yürütme becerilerinin yetersiz olduğunu gördükten sonra, doğru düşünmeyi öğrenmek için üniversite sıralarının geç olduğunun farkına varır. Bu…

Devamını oku

Şirketler İçin Felsefe

Günümüzde bir çok kurumda, çalışanlarından beklentilerine ne derece cevap alabildiği, performans değerlendirme sistemleriyle takip ediliyor. Bu sistemlerin önemli bir kısmını oluşturan yetkinlikler, çalışanın ortaya koyduğu…

Devamını oku

HABER BÜLTENİ

Etkinliklerimizden ve ilham veren paylaşımlarımızdan haber almak için e-posta listemize katılın.