P4C Kazanımları Nelerdir?

Çocuklar için Felsefe (P4C) niçin gereklidir sorusuna bir cevap olarak aşağıdaki kazanımları sıralayabiliriz:

  • Eleştirel Düşünme becerisini geliştirir.
  • Yaratıcı Düşünme becerisini geliştirir.
  • Birlikte Düşünme, işbirliğine dayalı düşünme becerisini geliştirir.
  • Özenli Düşünme becerilerini geliştirir.
  • Neden – sonuç ilişkisi kurabilmeyi sağlar.
  • Dili etkili kullanma becerisini geliştirir.
  • Bağlantılı Düşünme becerisini geliştirir.
  • Özgüven gelişimini destekler.
  • Farkındalığı artırır.
  • Farklı açılardan bakabilme becerisini geliştirir.
  • Kendini ifade edebilme becerisini geliştirir.
  • Kavramlar hakkında akıl yürütmeyi geliştirir.
  • Kavramları tanımlama, sınıflama, ayırt etme becerilerini geliştirir.
  • Genellemelerden kaçınıp, kavramsal ifadelerde tutarlılık sağlama becerisini kazandırır.
  • Mantıklı düşünmeyi geliştirirken, akılcı tartışmalar çerçevesinde kendi fikirlerini özgürce ifade edebilme becerisini kazandırır.
  • Farklı görüşlere eşit mesafede yaklaşabilmeyi kazandırır.
  • Düşüncelerini ifade edebilmeyi ve düşüncelerine yöneltilen karşı düşünceleri kişisel algılamama becerisini kazandırır.
  • Başkalarının düşüncelerini duyup değerlendirmeyi, o düşüncelere tarafsız olarak yaklaşmayı ve birlikte işbirliği içerisinde, farklılıklara hoşgörüyle yaklaşmayı sağlar.
  • Sorgulamayı ve argüman geliştirme becerisini geliştirir.
  • Mantık hatalarını tanıyabilme ve itiraz geliştirebilme becerilerini kazandırır.
  • Varsayımları belirleyebilme gibi üstün kabiliyetlerin kazanımını sağlar.
  • Değerlerin anlamını fark etmelerini ve gelişmelerini sağlar.
  • Felsefenin yaşamla ilişkisini kurmalarını amaçlar.
  • Soru sorma zekasının gelişimini destekler.
  • Merak ve soru sorma gibi çocukların potansiyellerinde var olan yetileri geliştirir ve kaybolmasına engel olur.
  • Çocukların doğal yetilerinin, hallerinin bozulmamasına özen gösterir.
  • Çocuklarla Felsefe programları, öğrencilerin diğer derslerdeki başarılarını artırır. Bu bilimsel olarak kanıtlanmıştır.
  • Kendini, evreni anlama, ahlak, toplumsal yaşam ve mantık konularında sorgulama yapma olanağını bulur.
  • Çocukların bilgi alıcısı, yüklenicisi konumundan çıkıp, bilgi üreticisi olmasını destekler.
  • Dikkat eksikliği problemi yaşayan çocuklarda destekleyici etkisi vardır.

Anaokullarında P4C

Dünyada çok yaygın olan bu hareket, ülkemizde de yenilikçi eğitim sistemlerine açık ana okulları tarafından hızla uygulanmaya başlamıştır. Çok güçlü bir soru sorma zekası potansiyeline…

Devamını oku

Okullar İçin Felsefe

Okullarda P4C eğitim yönteminin uygulanmasına anaokullarından başlanmaktadır. Bunun en önemli nedeni, 5 yaşındaki bir çocuğun tıpkı bir filozof gibi, merak eden, sürekli soru soran doğal…

Devamını oku

Ebeveynler İçin Felsefe

Ebeveynler, çocuklarının merak içinde sordukları sorulara cevap verme konusunda farklı tutumlar sergilemektedir. Bazıları geçici olarak çözüm getiren açıklamalarda bulunarak kafası karışan çocuğu rahatlatmayı dener.

Devamını oku

Yetişkinler İçin Felsefe

Çocukların duygusal olarak olgunlaşmaları için soyut düşünme becerilerini geliştirmeleri gerekiyor. Peki çocukken soyut düşünme becerilerini geliştirme imkanı bulamamış yetişkinler ne yapacak?

Devamını oku

Çocuklar İçin Felsefe

1960’lı yıllarda, Amerikalı felsefe profesörü Matthew Lipman derslerinde öğrencilerinin akıl yürütme becerilerinin yetersiz olduğunu gördükten sonra, doğru düşünmeyi öğrenmek için üniversite sıralarının geç olduğunun farkına varır. Bu…

Devamını oku

Şirketler İçin Felsefe

Günümüzde bir çok kurumda, çalışanlarından beklentilerine ne derece cevap alabildiği, performans değerlendirme sistemleriyle takip ediliyor. Bu sistemlerin önemli bir kısmını oluşturan yetkinlikler, çalışanın ortaya koyduğu…

Devamını oku

HABER BÜLTENİ

Etkinliklerimizden ve ilham veren paylaşımlarımızdan haber almak için e-posta listemize katılın.